مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکی مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکیدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکی مبانینظریوپیشینهتحقیقفرسودگیشغلیمتصدیاناموربانکیمبانینظریو-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 73
حجم فایل: 75
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 73 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی متصدیان امور بانکی
فرسودگی شغلی:
تقریبا در حدود 20 سال است که واژه فرسودگی شغلی در ادبیات روانشناسی به کار می رود و در حال حاضر فرسودگی شغلی به عنوان مشکل مهم اجتماعی و فردی شناخته شده است. (فاربر 1983، ص17) و در واقع ارتباط افراد با کارشان و مشکلاتی که بدلیل آن باعث ایجاد ناخرسندی و نارضایتی می شود به عنوان یک پدیده مهم در این سالها شناخته شده است و استفاده از اصطلاح فرسودگی شغلی برای این پدیده از سالهای 1970 در ایالات متحده متداول گشت بخصوص در بین افرادی که به کارهای خدمات انسانی اشتغال داشتند. البته اولین بار در داستان قرنر(-Grenn's 1961 novel
1981) یک مورد فرسودگی شغلی درباره مشکلات روانی و سرخوردگی یک معمار از شغلش بود که باعث پناه آوردن وی به جنگل های آفریقای جنوبی شد دیده شده است (مازلاک و همکاران 2004)
تاریخچه مفهوم فرسودگی شغلی:
فرسودگی شغلی ابتدا به عنوان مشکل اجتماعی مطرح شد نه به عنوان ساختار علمی. بنابراین مفهوم اولیه فرسودگی شغلی به وسیله واقع گرائی شکل گرفت تا مفاهیم علمی. در این مرحله مقدماتی شکل گیری مفهوم، تمرکز بر روی توصیفهای بالینی فرسودگی بود. بعدا مرحله دیگری شکل گرفت، مرحله تجربی، که